Strona www stworzona w kreatorze WebWave.

sekretariatwsnw@gmail.com

+48 783 819 087

W jaki sposób lubisz odpoczywać, np. w weekend? Mamy nadzieję, że intensywnie:), w końcu każdemu się należy! 
Pewnie masz swoje sprawdzone sposoby... jest dobra książka, muzyka, może leżenie na hamaku. My też to znamy, praktykujemy i zbieramy siły na kolejny dzień.
Ale, ale... chcemy się z Tobą podzielić naszym najnowszym odkryciem. Stosujemy konsekwentnie dopiero od kilku dni, ale widać różnicę w samopoczuciu, stąd pomysł, żeby koniecznie dać Ci znać! Technika Progresywnego Relaksu Mięśni Edmunda Jacobsona, psychiatry, którą wykonujemy codziennie według poniższego opisu:
  • połóż się wygodnie w cichym pomieszczeniu, ramiona wyciągnij wzdłuż tułowia, możesz zamknąć oczy, głowę oprzyj na małej poduszce
  •  zegnij w łokciu na kilka sekund najpierw prawe, a potem lewe ramię, stopniowo napinając bicepsy. Następnie powoli je rozluźnij. Staraj się zauważyć różnicę w odczuciach, jakich doznajesz, gdy mięsień jest napięty i gdy się rozluźnia
  • naciskaj najpierw prawą, a potem lewą ręką podłoże, na którym leżysz, tak, aby naprężać, a potem rozluźniać mięśnie tylnej części ramienia. Obserwuj odczucia płynące z ciała. Staraj się szczególnie zapamiętać ten moment, w którym mięśnie są luźne
  • oddychaj spokojnie, zwracaj uwagę na swoje ciało
  • zegnij dłonie w nadgarstku grzbietem do góry (najpierw prawą, a potem lewą). Zwolnij napięcie. Teraz zegnij dłonie w nadgarstku grzbietem do dołu (najpierw prawą, a potem lewą). Zwolnij napięcie
  • zegnij stopę (najpierw prawą, potem lewą) tak, aby naprężyć i rozluźnić najpierw mięśnie goleni, a potem łydki. Różnicuj napięcie i rozluźnienie każdego z tych mięśni
  • napręż i rozluźnij mięśnie przedniej części uda (najpierw prawego, a potem lewego wciągając powietrze głęboko do płuc, napnij mocno mięśnie brzucha, potem rozluźnij je zupełnie. Zwracaj uwagę na odczucia płynące z ciała
  • zegnij głowę w prawo, zbliżając ją maksymalnie do ramienia. Ćwiczenie to powtórz, zginając głowę w lewo
  • zmarszcz czoło najsilniej, jak potrafisz. Potem uśmiechnij się, zwalniając napięcie
  • zaciśnij mocno powieki i je rozluźnij
  • napinaj mięśnie oczu przez kierowanie spojrzenia raz mocno w lewo, raz w prawo
  • zaciskaj szczęki tak, aby naprężyć mięśnie żuchwy, następnie je rozluźniaj
  • licz głośno do dziesięciu. 2.Licz do dziesięciu, zniżając głos. 3.Licz do dziesięciu szeptem
  • oddychaj głęboko i spokojnie.

 

A tu proszę, dzielimy się przepiękną, wyciszającą melodią:

 

10 czerwca 2021

ODDYCHANIE - sposób na relaks

Wrocławskie Stowarzyszenie

Nordic Walking